Ugen der gik

Spontane sjæle

Først vil jeg lige sende mine tanker til de terrorramte efter det forfærdelige i London, men også i de andre verdenshjørner❤️❤️

Til trods for hypotesen om en rolig søndag formåede jeg at gøre noget så spontant som at bestille billetter til Englændernes store by, London. Jeg kastede hurtigt en håndfuld ting ned i min fjallräven kånken og så var jeg ellers tidligt oppe mandag morgen. Sofie og jeg fløj mod London uvidende. Vi havde hverken hotel eller plan. Alt vi havde var 48 timer og et eventyrlysten sind. Til trods for kaos i Stansted lufthavn fik vi styr på tingene og hoppede på toget til Liverpool st. Her fik jeg skrevet til min faster, at jeg var på vej til stationen og om hun var frisk på en kop kaffe. Rar som hun er smed hun sine træningsplaner og mødte Sofie og jeg, hendes lidt for spontane niece, til en kop kaffe på Costa. Herefter tilbød hun, til vores store held, husly og vi tog med et lidt lettere sind mod Oxford st. De næste timer fik vi set en masse butikker, mennesker og nydt god mad. Vi tog tuben til St. Pauls hvor vi gik rundt om katedralen, over Millennium Bridge og ind på Tate, hvor vi sugede kunsten til os. Ved aftensmad tid, cirka klokken 8, mødtes vi til lækker mad på en restaurant med min faster. Aftenen gik med kortspil i flat’en og snak over bordet.
Dagen efter tog vi til Liverpool st., hvor vi spiste morgenmad. Hernæst var vi rundt og kigge seværdigheder, spise italiensk frokost og mærke London (og de tunge vanddråber). Sidst på aftenen tog vi tilbage til Stansted, hvor vi spiste aftensmad og shoppede det sidste til lufthavnspriser. Ved midnat var vi tilbage til Silkeborg. Mætte på oplevelser, liv og lyst.
Selvom denne eksamensperiode suger alt liv fra mig, lader mig mærke bunden af alt og giver mig lyst til at kaste håndklædet i ringen, så er det små spontane ture som disse, jeg vil huske tilbage på om halvtreds år.